St. Petersburg Yüksek Hızlı Batı Çevreyolu Projesi, Rusya’da bugüne dek yapılan en önemli Kamu Özel Ortaklıkları sözleşmelerinden biridir. Proje kapsamında St. Petersburg şehrinin batısında Baltık Denizi Kıyısı boyunca adaları birleştiren bir dizi köprü ve aç-kapa’lardan oluşan yaklaşık 47 kilometrelik bir otoban bulunmaktadır. Kasktaş projenin 13 kilometrelik bölümünde çalışmış ve proje kapsamında 70.000 m2 Diyafram Duvar, 52.400 m Temelaltı Fore Kazığı başarılı bir şekilde imal etmiştir.
Temelaltı kazıkları çeşitli çap ve uzunluklarda olup imalatların küçük bir kısmı karadan ve büyük bir kısmı ise deniz üzerinde teşkil edilen batardolardan imal edilmiştir. Köprü viyadük ayaklarının bulunduğu bölgelerde fore kazık makinelerinin çalışabileceği boyutlarda palplanşlardan teşkil edilen batardolar / yapay adalar oluşturulmuş ve geçici ulaşım yolları ile birbirlerine bağlanmıştır.
Daha sonra bu batardo ve yapay adaların içleri kum ile doldurulmuş ve ağır fore kazık makine ekipmanların çalışmasına müsaade edecek şekilde sıkıştırılmıştır. Zor doğa koşulları (kış aylarında -30o ila -35o C’ye kadar düşük sıcaklıklarda) ve sınırlı çalışma koşulları altında viyadük temellerinin taşıyıcı temel altı kazıkları batardoların üzerinden imal edilmiştir.
- Proje kapsamındaki imalatların çalışma koşulları oldukça sınırlı küçük batardoların/yapay adaların içerisinde gerçekleştirilmesi nedeni ile makine ekipman sayısı arttırılmış ve ileri teknoloji ürünü delgi sistemleri ve delgi ataşmanları kullanılmıştır
- Zor doğa ve iklim koşullarına rağmen başarı ile gerçekleştirilen bu proje Kasktaş’ın ve mühendislerinin ulaştığı uluslararası kalite ve rekabet düzeyini göstermesi açısından önemli bir örnek teşkil etmektedir.
Proje Tanımı
Western High Speed Diameter Otoyol Projesi – Aşama IV ve V
- Mühendislik
Proje Özellikleri
İşveren
Ana Kalemler
Temelaltı Kazık | 52.400 m |
Diyafram Duvar | 70.000 m2 |
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi | 01.04.2013 |
Bitiş Tarihi | 01.07.2014 |
Süre | 15 Ay |
Konum
St. Petersburg, Rusya Federasyonu