• 001
  • 002

Asya ve Avrupa kıtalarını deniz tabanının altından karayolu tüneliyle birleştiren ilk proje olan Avrasya Tüneli Projesi (Istanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi) kapsamında Asya ve Avrupa kıtalarında TBM (Tünel Açma Makinesi) giriş ve çıkış ağızları için hazırlanan geçiş kutusu adı verilen geçici yapıların kazı destek sistemi uygulamaları yapılmıştır.

Istanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsamaktadır. Projenin 5,4 kilometrelik bölümü, deniz tabanı altına özel bir teknoloji ile inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer bağlantı tünellerinden oluşurken, Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılmıştır. Boğaz geçişi tünelinde sadece bu projeye özel olarak tasarlanan ve 13,7 metre kazı çapı ile dünyada 6’ncı sırada yer alan TBM (Tunnel Boring Machine – Tünel Kazma Makinesi) kullanılmıştır. Ayrıca Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilmiş ve araç alt geçitleri ve yaya üst geçitleri inşa edilmiştir.

ATB Asya Geçiş Kutu Kazı Destek Sistemi

Asya Geçiş Kutusu kazı destek sistemi için; boyları 20 ve 42 metre arasında değişen toplam 83.250 m ankraj imalatı, 21.000 m kesişen ve aralıklı fore kazık, 10.200 m kaya bulonu ve diğer geoteknik uygulamaları yapılmıştır. Dikdörtgen geometriye ve maksimum 40 m derinliğe sahip kazı alanı yaklaşık 170 m uzunluğunda 25 genişliğindedir ve 140.000 m3 ’ lük bir kazı yapılmıştır. Zemin profili maksimum 10 m derinliğe kadar kontrolsüz dolgu ve altında çok ayrışmış grovaktan oluşmakta, fay breşleri içermektedir. TBM ve NATM tünellerinin giriş bölgelerinde ve TBM çıkış bölgesinde kazık, diyafram duvar donatıları ve kaya bulonları fiberglass donatı kullanılarak imal edilmiştir.

  • Marmara Denizi’ne çok yakın bir bölgede ~40 m’ye varan derin kazılar çevre yol ve yapılara zarar vermeden başarıyla tamamlanmıştır
  • Projenin her aşamasında periyodik olarak deplasman ve ankraj yük ölçümleri yapılarak tasarım kriterlerinden farklılık gözlenen aşamalarda gerekli önlemler alınmıştır
  • TBM ve NATM tünellerinin giriş bölgelerinde öngermeli ankraj yerine kaya bulonları kullanılmıştır.

ETB Avrupa Geçiş Kutusu Kazı Destek Sistemi, Çatladıkapı ve Yenikapı Altgeçit ve U Dönüşü Yapıları Geoteknik İşleri

Avrupa kıtası geçiş kutusu, yaklaşık 70 m x 30 m dikdörtgen geometriye sahiptir, aynı bölgede yer alan Trafo Binası ise 45 m x 45 m olup ayrıca yaklaşık 600 m uzunlukta bağlantı yolundan oluşmaktadır. Bu bölgedeki maksimum kazı derinliği 30 m olup iksa sistemi olarak,  çelik ve betonarme destekler ile yatay yüklerin karşılandığı diyafram duvarlı bir iksa sistemi projelendirilmiştir. TBM çıkış bölgesinde, TBM’in çıkışı esnasında su gelişine engel olmak için donatısız kazıklar ile geçirimsizlik bloğu oluşturulmuştur. Yapılan bu geçirimsizlik bloğu Türkiye’de gerçekleştirilen en büyük geçirimsizlik bloklarından birisi olması nedeni ile önem arz etmektedir. Ayrıca kazı tabanında gelen büyük yanal itkiler nedeniyle donatısız duvarlar kullanılarak kazı tabanı altında yeraltı destek sistemi oluşturulmuştur.

Proje kapsamında 45.200 m2 kalınlıkları 100 cm ve 150 cm arasında değişen diyafram duvar; 19.500 m 120 cm çapında donatısız kesişen kazıklarla geçirimsiz bir duvar oluşturulmuş ve 6.000 m Jet Grout imalatı gerçekleştirilmiştir. TBM giriş bölgesinde diyafram imalatlarında fiberglass donatı kullanılmıştır.

Yenikapı Yayalaştırma Projesi kapsamında ise 12.200 m2 Baret Kazık; 14.900 m2 Diyafram Duvar ve 114.200 m Jet Grout imalatı yapılmıştır.

  • Marmara Denizi’nin kıyı şeridine 25-30 m mesafede ve 30 m’ye varan derin kazılar çevre yol ve yapılara zarar vermeden başarıyla tamamlanmıştır
  • Projenin her aşamasında periyodik olarak deplasman ve ankraj yük ölçümleri yapılarak tasarım kriterlerinden farklılık gözlenen aşamalarda gerekli önlemler alınmıştır.

Proje Tanımı

ATB Asya Geçiş Kutu Kazı Destek Sistemi

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Yapı Merkezi, SK Mühendislik İş Ortaklığı
Ana Kalemler
Ankraj 83.170 m
Kaya Bulonu 10.172 m
Kesişen Kazık 20.900 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.12.2012
Bitiş Tarihi 01.03.2014
Süre 15 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

Proje Tanımı

ETB Avrupa Geçiş Kutusu Kazı Destek Sistemi

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Yapı Merkezi, SK Mühendislik İş Ortaklığı
Ana Kalemler
Diyafram Duvar 45.170 m2
Kesişen Kazık 19.497 m
Jet Grout 6.000 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.03.2014
Bitiş Tarihi 30.05.2015
Süre 15 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

Proje Tanımı

Yenikapı Altgeçit ve U Dönüşü Yapıları Geoteknik İşleri

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Yapı Merkezi, SK Mühendislik İş Ortaklığı
Ana Kalemler
Baret Kazık 12.163 m2
Diyafram Duvar 14.846 m2
Jet Grout 114.150 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.05.2015
Bitiş Tarihi 01.01.2016
Süre 8 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

Proje Tanımı

4. Eyüp Aksoy Aç & Kapa Tünelleri Kazı Destek Sistemi İşleri, Faz 1 & 2

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Yapı Merkezi, SK Mühendislik İş Ortaklığı
Ana Kalemler
Fore Kazık 10.000 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.06.2013
Bitiş Tarihi 01.02.2014
Süre 8 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

Proje Tanımı

Kazlıçeşme U Dönüş Yapıları Kazık İşleri, Faz 1 & 2

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Yapı Merkezi, SK Mühendislik İş Ortaklığı
Ana Kalemler
Fore Kazık 2.500 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.02.2015
Bitiş Tarihi 01.04.2015
Süre 3 Ay
Başlangıç Tarihi 01.01.2016
Bitiş Tarihi 01.05.2016
Süre 5 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

 

Galeri

İlgili Projeler

MBE METRO PROJESİ TOKİ İSTASYONU İKSA İŞLERİ

MBE METRO PROJESİ...

Derin Kazılar Derin...
FERRERO DÜZCE FINDIK KIRMA VE ELEME TESİSİ

FERRERO DÜZCE FINDIK...

Derin Temeller Tamamlanmış...
CSS METRO PROJESİ S21B MAKAS YAPISI

CSS METRO PROJESİ...

Derin Kazılar Tamamlanmış...
1915 Çanakkale Köprüsü Avrupa Yaklaşım Viyadüğü Zemin İyileştirme ve Kazık İşleri

1915 Çanakkale Köprüsü...

Derin Kazılar Özel...