Avrupa ve Asya Ankraj Blokları kazı destek işlerinin başarılı bir şekilde tamamlanmasının ardından, 365 m uzunluğundaki Avrupa Yaklaşım Viyadüğü zemin iyileştirme ve temel altı kazık işlerinin yapım sözleşmesi DLSY (Yapı Merkezi-Daelim-SK-Limak) konsorsiyumu ile imzalanmıştır.
Projenin zemin iyileştirme işleri kapsamında yaklaşık 120,000 m derin karıştırma kolonu (DSM) imalatı ile birlikte ~30,000 m³ donatısız baret kazık imalatı gerçekleştirilmiştir. Yumuşak zemin katmanlarının sıvılaşmaya ve derin kaymaya karşı güvenliğinin sağlanmasına yönelik hücre şeklinde kesiştirilerek 26.5 m boyunda imal edilen DSM kolonları ve 65 m’ye ulaşan derinlikteki baret kazıklar projenin zor ve iddialı uygulamalarını oluşturmaktadır. Proje kapsamında viyadük temelleri çevresinde yapılan zemin iyileştirme işlerinin yanı sıra; viyadük temelleri için 150 cm çapında ve maksimum 70 m derinliğe ulaşan ~6,600 m temel altı kazık imalatı yapılmıştır. Proje imalatlarına başlamadan önce, derin karıştırma kolonlarının uygulama ve iyileştirilmiş zeminin mühendislik parametrelerinin belirlenmesi amacıyla test imalatları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 150 cm çapındaki kazıkların imalatına başlamadan önce tasarımın doğrulanması amacıyla 2 adet test kazığı imalatı yapılmış ve bu kazıklar çift yönlü yükleme deneyi ile 26 MN eksenel yük altında test edilmiştir. Proje kapsamında alışılagelmiş derinliklerden çok daha fazla olan imalat boyları için firmamızın makine parkına yeni katılan en son teknolojiyle donatılmış Bauer BG 45 fore kazık, RTG 27S DSM ve MC 64-BC-32 diyafram duvar makineleri kullanılmıştır.
Proje Tanımı
1915 Çanakkale Köprüsü Avrupa Yaklaşım Viyadüğü Zemin İyileştirme ve Kazık İşleri
Proje Özellikleri
İşveren
Ana Kalemler
Baret Kazık
30,000 m3
DSM Kolonu
120,000 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi
28.03.2019
Bitiş Tarihi
01.10.2019
Süre
6 Ay
Konum
Canakkale, TürkiyeGaleri