• 001

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro Projesi kapsamında Istanbul Kabataş’ta yer alan NATM, TBM ve Makas Şaftı İksa İşleri yapılmaktadır. Istanbul Boğazı Kıyı şeridine son derece yakın olan bu 3 adet dairesel şaftın 43,10 m ile 45,4 m arasında değişen kazıları için özel önlemler içeren iksa sistemleri seçilmiştir. Proje kapsamındaki dairesel şaftlar;

  • Makas Şaftı (Şaft Çapı : 11 m; Şaft Derinliği : 43,10 m)
  • TBM Şaftı (Şaft Çapı : 15 m; Şaft Derinliği : 45,40 m)
  • Kuyruk Şaftı (Şaft Çapı : 12 m; Şaft Derinliği : 43,90 m)

Şaft kazılarında birbirine entegre iki ayrı iksa sistemi uygulanmaktadır. Üst kotlarda yer alan dolgu ve zayıf zemin tabakalarında kalan kısımda kesişen kazıklardan oluşan ve kayaya soketlenen bir iksa sistemi; kaya formasyonun da kalan kısım da ise betonarme perde duvar ve zemin çivilerinden oluşan bir iksa sistemi yer almaktadır.

Proje kapsamındaki 3 şaftta çapları 65-80 cm arasında boyları 16-32 m arasında değişen toplam 5.500 m kesişen kazık imal edilecektir.

Proje sahası Boğaziçi sahil şeridine son derece yakın olup şaft kazıları tamamlandığında Istanbul Boğazı Kıyısında sualtındaki en derin ve en büyük çaplı dairesel şaft kazı çukurları olacaktır.

Proje Tanımı

Alarko Kabataş Şantiyesi NATM, TBM ve Makas Şaftı İksa İşi

  • Mühendislik

Proje Özellikleri

İşveren
Alarko
Ana Kalemler
Kesişen Kazık 5.550 m
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi 01.07.2016
Bitiş Tarihi 28.12.2016
Süre 5 Ay

Konum

Istanbul, Türkiye

 

 

Galeri

İlgili Projeler

MBE METRO PROJESİ TOKİ İSTASYONU İKSA İŞLERİ

MBE METRO PROJESİ...

Derin Kazılar Derin...
FERRERO DÜZCE FINDIK KIRMA VE ELEME TESİSİ

FERRERO DÜZCE FINDIK...

Derin Temeller Tamamlanmış...
CSS METRO PROJESİ S21B MAKAS YAPISI

CSS METRO PROJESİ...

Derin Kazılar Tamamlanmış...
1915 Çanakkale Köprüsü Avrupa Yaklaşım Viyadüğü Zemin İyileştirme ve Kazık İşleri

1915 Çanakkale Köprüsü...

Derin Kazılar Özel...