Ford Otosan Otomobil Fabrika inşaatı kapsamında yer alan yapıların fore kazık, jet grout kolonları ve taş kolonlardan oluşan temel sistemlerinin imalatları başarı ile gerçekleştirilmiştir. Projenin başlamasından 13 ay sonra proje devam ederken ve toplam işin %90’ı tamamlanmışken 1999 yılında Gölcük Depremi meydana gelmiş ve bölgede büyük bir yıkıma neden olmuştur. Fabrika sahasında başarı ile yapılmış olan zemin iyileştirme çalışmalarının neticesinde fabrika tesisleri depremi çok hafif hasarla atlatmıştır. 1,6 milyon metrekare fabrika alanı 1,5 m oturup 3-4 m yatay olarak ötelenmiştir. Buna rağmen yapısal önemli bir hasar meydana gelmemiştir.
Depremin etkilerini incelemek için çok kapsamlı bir araştırma yapılmış, elde edilen bilgiler değerlendirildikten sonra fabrika tesisinin inşaatına 2001 yılında tekrar başlanmıştır. Proje sırasında uygulanan kapsamlı kalite kontrol programının bir parçası olarak birçok değişik test yapılmıştır. Özellikle deprem sonrası yapılan bölge yükleme ve plaka yükleme testleriyle imalatı tamamlanan temellerin performansları doğrulanmıştır.
- Türkiye’deki En Uzun Süreli (1998-2013) ve En Büyük Projedir
- Toplam Tesis Alanı 1,6 milyon metrekaredir
- Mayıs 1998 yılında imalata başlanmıştır, 2001 Nisan ayında tesis faaliyete geçmiştir
- Proje toplam jet grout metrajıyla Türkiye’de yapılan en büyük metrajlı iş olmasının yanı sıra dünyada benzer projeler arasında da en büyük metrajlı işlerden biridir.
Proje Tanımı
Ford Otosan Otomobil Fabrikası, Faz I, II, III
- Mühendislik
Proje Özellikleri
İşveren
Ana Kalemler
Faz I (1998 – 2006)
Fore Kazık | 151.500 m | Faz II (2010) | |
Jet Grout | 620.000 m | Fore Kazık | 4.750 m |
Taş Kolon | 42.400 m | Jet Grout | 22.000 m |
Diyafram Duvar | 18.500 m2 | Faz III (2011 – 2013) | |
Palplanş | 12.900 m2 | Fore Kazık | 33.750 m |
Mini Kazık | 3.300 m | Jet Grout | 191.500 m |
Proje Süresi
Başlangıç Tarihi | 01.08.1998 |
Bitiş Tarihi | 01.12.2012 |
Süre | 175 Ay |
Konum
Kocaeli, Türkiye